بلیط هواپیما به مقصد تمدن های گم شده

به گزارش علیرضا و محسن، شما چه مقاصدی را دوست دارید؟ آیا بازدید از آثار باستانی برای شما جذاب است؟ وقتی به سراغ تاریخ می رویم رد پای تمدن هایی را می بینیم که در کشورهای مختلف دنیا شکل گرفتند و آوازه و شکوه بعضی از آنها بسیار چشمگیر بوده است، این تمدن ها بر اثر حوادثی طبیعی و یا حمله دیگر اقوام به ناگاه نابود شدند؛ بقایای بعضی از آنها تا مدتها نامکشوف باقی ماند و تازه پس از مدتی با پیدا شدن و تحقیق درباره آنها، پرده از وجود این تمدن ها برداشته شده و پازل تاریخ کامل گشت.

بلیط هواپیما به مقصد تمدن های گم شده

شما می توانید بلیط هواپیمایتان را به مقصد یکی از آنها بگیرید، ملاقات از آنها می تواند تجربه ای به یادماندنی باشد. بسیاری از این آثار در فهرست میراث فرهنگی یونسکو ثبت شده و میزبان بسیاری از مسافران پروازهای خارجی است.

بلیط هواپیما به مقصد تخت جمشید ایران

تخت جمشید که به پرسپولیس نیز معروف است، پایتخت شکوهمند امپبراتوری هخامنشی است. تخت جمشید از مجموعه ای از کاخ های مختلف تشکیل شده که در طول حکومت پادشاهان مختلف هخامنشی بنا شده است. دروازه ملل، پله های ورودی با حجاری های زیبا که در آن مردمانی از تمدن های مختلف را تصویر نموده، ستون های بلند و … از زیبایی هایی این مجموعه است. این کاخ زیبا در حمله اسکند با آتش کشیده شد و تا قرن ها بقایای آن پنهان ماند. بخشی از کتیبه ها و آثار معماری تخت جمشید در موزه ی لوور پاریس نگهداری می شود، همچنین لازم به ذکر است که این اثر با شکوه در فهرست میراث فرهنگی یونسکو ثبت شده است.

بلیط هواپیما به مقصد پترا اردن

پترا یکی از زیباترین شهرهای دنیا است که میزبان بسیاری از مسافران پروازهای خارجی است. این شهر صخره ای در سال 2007 در فهرست عجایب هفتگانه جدید نیز ثبت شده و مربوط به امپراتوری نبطی ها است؛ دوران اوج حکومت آنها به سال 85 قبل از میلاد باز می شود؛ سال 106 میلادی این شهر به مستعمره رومی ها بدل شد؛ پس از باز پس گیری شهر توسط اعراب در قرن هفتم میلادی، پترا دوباره رونق گرفت اما خاتمه زلزله ای شدید به زندگی در این شهر خاتمه داد؛ امروز شما می توانید به این شهر زیبا سفر نموده و از شکوه معماری آن لذت ببرید، پترا در دل صخره ها و کوه های صورتی و سرخ رنگ قرار گرفته و از این رو تصاویری بدیع و منحصر به فرد را پیش رویتان قرار می دهد.

بلیط هواپیما به مقصد کارتاژ تونس

کارتاژ را فنیقی ها بنا کردند، این شهر در قرن دوم و سوم پیش از میلاد شکوه و رونق فراوانی داشت. اما جنگ بر سر مدیترانه، کارتاژ و رومی ها را وارد جنگ هایی کرد که کارتاژ را دچار خسارت های بسیاری کرد. رومی ها با تسلط به شهر آن را بازسازی کردند و تا قرن هفتم میلادی و پیش از حمله بن النعمان، یکی از بزرگترین شهرهای امپراتوری روم به حساب می آمد.

اگر دلتان می خواهد از بقایای این تمدن باشکوه در کنار دریای مدیترانه دیدن کنید، می توانید بلیط هواپیمای خود را به مقصد تونس گرفته و ضمن بازدید از این اثر، شهرها و دیدنی های دیگر تونس را نیز مشاهده کنید.

بلیط هواپیما به مقصد تروآ Troy ترکیه

جنگ تروآ را به خاطر دارید؟ باید به شما بگوییم که با خرید بلیط هواپیما به مقصد ترکیه می توانید به تروآ سفر کنید. این بقایای تاریخی در شمال غرب ترکیه قرار داشته و در قرن 19 در جریان یک حفاری اکتشافی توسط هاینریش شلیمان، باستان شناس آلمانی کشف شد. بعضی شواهد نشان می دهد، جنگ تروآ که در حماسه ایلیاد نیز به آن اشاره شده در همین مکان اتفاق افتاده است. به نظر مقصد جذابی برای سفر است، شما اینطور فکر نمی کنید؟

بلیط هواپیما به مقصد سانچی هندوستان

قدمت این شهر به قرن سوم پیش از میلاد باز می شود و معابدی را در خود جای داده که توسط امپراتور آشوکا بنا شده است. سانچی رفته رفته خالی از سکنه شد و تا قرن ها از چشم همگان پنهان ماند؛ بقایای این شهر در قرن نوزدهم میلادی کشف شد و از آن موقع مسافران بسیاری به قصد ملاقات از آن به هند سفر کردند. این معبد یکی از معابد مهم پیروان آیین بودایی به شمار می رود.

بازدید از بقایای باقیمانده از تمدن های گذشته می تواند ما را با بخشی شکوهمند از تاریخ آشنا کند؛ گاه حتی عظمت معماری این بناها با توجه به زمانی ساخته شدن آنها، هر بیننده ای را غرق در شگفتی نموده و به تحسین وا می دارد. شما به کدام یک از این شهرها سفر نموده اید؟ تصمیم دارید بلیط هواپیمای سفر بعدی خود را به مقصد کدام یک از این تمدن ها بگیرید؟

برای خرید بلیط هواپیما به مقاصد مورد نظرتان به وبسایت علیرضا و محسن مراجعه کنید.

گردآوری: تحریریه بلیط هواپیما علیرضا و محسن

منبع: سفرستان

به "بلیط هواپیما به مقصد تمدن های گم شده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بلیط هواپیما به مقصد تمدن های گم شده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید