برترین مراکز خرید سرعین کدامند؟

به گزارش علیرضا و محسن، مراکز خرید سرعین دیدنی ها و مجذوب کنندهیت های خاص خود را دارند و گشت و گذار در آن ها اوقات خوشی را برای مسافران این شهر ایجاد می نماید. بطوریکه در حال حاضر پاساژگردی در سرعین یکی از تفریحات اصلی سفر به این شهر محسوب می گردد. وجود انواع و اقسام اجناس داخلی و خارجی باکیفیت، قیمت های مقرون به صرفه و رستوران های باکیفیت و مجذوب کننده در دل مراکز خرید و در اطراف آن ها تنها بخشی از مجذوب کنندهیت پاساژها و بازارهای خرید سرعین هستند. در ادامه این مقاله از خبرنگاران با ما همراه باشید تا معروف ترین و برترین مراکز خرید سرعین را به شما عزیزان معرفی کنیم.

برترین مراکز خرید سرعین کدامند؟

آشنایی با بهترین مراکز خرید سرعین

سرعین از ایام قدیم تا کنون به شهر آب گرم و سرشیر و عسل معروف بوده است. این شهر جزو خوش آب و هواترین منطقه ها کشور به شمار میرود و هر ساله به ویژه در فصل تابستان از مسافران زیادی مهمان نوازی می نماید. اما یکی از بخش های مهم در سفر به سرعین بعد از آبتنی در آب گرم ها و نوش جان کردن سرشیر و عسل، رفتن به مراکز خرید سرعین و پاساژگردی و بازارگردی در این شهر است.

اگر تا به حال به سرعین سفر نکردید ضروری است بدانید که در سرعین قیمت اجناس به ویژه رخت و لباس و به طور کلی پوشاک کمی مناسب تر از بقیه شهرها می باشد. این شهر بعلاوه به علت آب و هوای سرد و کوهستانی که دارد، در فروش لباس زمستانی و کاپشن نیز بسیار قوی است و انواع و اقسام لباس های گرم خارجی و داخلی را می توان در سرعین پیدا کرد.

در ادامه این مطلب می خواهیم بهترین مراکز خرید سرعین را به همراه هم آنالیز کنیم.

مرکز خرید لاله

مرکز خرید لاله یکی از قدیمی ترین و محبوب ترین مراکز خرید سرعین است و به جز مسافران، ساکنان محلی نیز برای تهیه مایحتاج خود به آن سر می زنند. این مرکز خرید در حال حاضر 99 غرفه دارد که در این غرفه ها اجناس مختلفی از جمله لباس زنانه، لباس مردانه، پوشاک بچه گانه، لوازم آرایشی، اسباب بازی، ظرف و ظروف و … به فروش می رسند. قیمت های مرکز خرید لاله مقرون به صرفه است و می توان اجناس باکیفیتی را در این پاساژ پیدا کرد. در طبقه بالای پاساژ یک فودکورت ساخته شده که شما را به یک ناهار یا شام دلچسب بعد از یک خرید عالی دعوت می نماید. بعلاوه می توانید به رستوران های خوب و معروف اطراف مرکز خرید لاله بروید و غذا را در آنجا میل کنید. رستوران عدل مینایی و رستوران فرزاد دوتا از بهترین رستوران های سرعین هستند که هردو در 600 متری پاساژ لاله قرار دارند و توصیه می شود حتما به آن ها سر بزنید.

جاذبه های گردشگری اطراف مرکز خرید لاله سرعین:

  • تپه آناهیتا در فاصله 218 متری
  • چشمه آبگرم ساری سو در فاصله 775 متری
  • آبگرم قره سو در فاصله 775 متری
  • آدرس مرکز خرید لاله
  • اردبیل، سرعین، بلوار امام علی، جنب آبدرمانی سبلان

بازار اطلس سرعین

بازار اطلس سرعین یک بازار قدیمی با معماری سنتی و حال و هوای قدیمی است که انواع و اقسام ادویه جات و گیاهان دارویی دشت های اطراف سرعین در آن به فروش می رسد. این بازار علاوه بر عطاری های مجذوب کننده با گیاهان رنگارنگ شامل بخش پوشاک و صنایع دستی نیز می شود که قیمت های مناسب و نسبتا ارزانی هم دارد. از رستوران های خوب اطراف بازار اطلس می توان به رستوران آلاچیق مینایی اشاره نمود. این بازار به آب گرم گاومیش گلی و مجتمع های آب درمانی سیلان و دره لر سویی نزدیک است و فاصله آن تا هتل های ارشاد، لاله کوروش و هتل رویال پارک سرعین که همگی جزو هتل های معروف و به نام این شهر هستند، زیاد نیست.

  • آدرس بازار اطلس لاله سرعین
  • اردبیل، سرعین، بلوار دانش، خیابان ولیعصر، بین شیرزاد و میدان گاومیش گلی

مرکز خرید اورا پارک سرعین

مرکز خرید اوراپارک یکی از باحال ترین مراکز خرید سرعین است که می توانید از انواع پوشاک بچه گانه، زنانه و مردانه و انواع زیورآلات و کیف و کفش را در آن بخرید. این مرکز خرید برای خرید سوغاتی های سرعین و سوغات اردبیل یکی از بهترین گزینه ها است.

این مرکز خرید جزو تازهترین مراکز خرید سرعین است و اطلاعات مربوط به آن خیلی توسعه پیدا ننموده است اما اگر روحیه کنجکاو و ماجراجویی دارید، می توانید در سفر خود به این شهر، اطلاعات تکمیلی مربوط به این مرکز خرید را از مردم محلی و ساکنان بومی پرس و جو کنید و با ما نیز درمیان بگذارید!

مرکز خرید مدرن مانائوس سرعین

اگر به شهر سرعین سفری داشته باشید، حتما می دانید که بافت این شهر از فضای مدرن و لوکس شهرهای بزرگ دور است و بیشتر حالتی سنتی و بومی دارد. اما در این میان سرعین هم از شهرهای دیگر استان اردبیل عقب نمانده و یک مرکز خرید لوکس و مدرن به نام مانائوس را در دل خود جای داده است. این مرکز خرید بسیار به شهر سرعین نزدیک است و عملاً یکی از بزرگترین ساختمان های اداری و تجاری شهر و از جمله بزرگترین و مدرن ترین بازاهای سرعین محسوب می شود. نام مانائوس به عنوان یکی از محبوب ترین مراکز خرید سرعین، از نام یک شهر برزیلی گرفته شده است. این مرکز خرید موقعیت جغرافیایی بسیار خوبی داشته و به بسیاری از مراکز اصلی شهر سرعین دسترسی دارد.

مانائوس یکی از بزرگترین پاساژهای شهر سرعین است که در آن می توانید انواع اقلام مورد احتیاج خود از لباس و کیف و کفش گرفته تا زیورآلات و لوازم مصرفی را بخرید. مانائوس بهترین انتخاب برای خرید از سرعین است، چرا که در این مرکز خرید، سوغات شهر سرعین و استان اردبیل نیز به فروش می رسد. اگر به گشت و گذار در پاساژهای شیک و مدرن علاقه دارد، ما رفتن به مانائوس را در سرعین به شما پیشنهاد می کنیم.

بازار مرزی بیله سوار

این بازار همان طور که از اسمش معلوم است، در منطقه مرزی اردبیل واقع شده و به عنوان بازار بین المللی و مراکز خرید سرعین در منطقه مرزی شناخته می شود. بازار بیله سوار از جمله جاذبه های گردشگری محلی اردبیل است که علاوه بر تجارت و خرید و فروش اجناس مختلف، یکی از ظرفیت های ویژه استان در مورد حضور مسافران خارجی است.

بازارچه مرزی بیله سوار که به آن گمرک بیله سوار هم می گویند، در واقع در مرز مشترک بین جمهوری آذربایجان و کشور ایران واقع شده و زمان تاسیس آن به حداقل 200 سال پیش بازمی شود. خرید از سرعین آن هم از بازار بیله سوار می تواند یکی از مجذوب کننده ترین تجربه های شما باشد، چرا که به عنوان یکی از بازارهای سرعین در مرز ایران، محل تبادل کالاهای خارجی بسیاری است و برندهای خارجی خوب با قیمت های باورنکردنی در آن پیدا می شود.

بازار بیله سوار از زمان ساخته شدنش تا به امروز دستخوش تغییرات زیادی بوده که از میان مهم ترین آن ها می توان به تعطیلی آن در زمان اتحاد جماهیر شوروی اشاره نمود. البته پس از استقلال جمهوری آذربایجان، این بازار فعالیت خود را از سر گرفت و به یکی از گمرک های مرزی شبانه روزی در مرز ایران و آذربایجان تبدیل شد.

این بازار گمرکی در 3 فاز جداگانه فعالیت دارد و محلی برای تبادل کالا بین دو کشور است. در این بازار می توانید انواع پوشاک و لوازم خانگی با قیمت های بسیار مناسب را بخرید. رفتن به بازار بیله سوار اگر به قصد خرید هم نباشد خالی از لطف نیست، زیرا جاذبه های گردشگری متفاوتی در اطراف آن یافت می شود. از جاذبه های گردشگری نزدیک به بازار مرزی بیله سوار می توان به دریاچه شورگل و پارگ جنگلی تپه نرگس اشاره نمود.

  • آدرس بازار مرزی بیله سوار
  • اردبیل، بیله سوار

مرکز خرید آدنا مال سرعین

مرکز خرید آدنامال را هنگام ورود به شهر سرعین مشاهده خواهید کرد. این پاساژ دارای 3 طبقه تجاری است و در طبقه سوم آن فودکورت قرار گرفته است که پس از خرید می توانید همراه خانواده برای صرف غذا مراجعه کنید. یکی از مجذوب کنندهیت های این مرکز خرید، زو فان است. در زو فان می توانید حیوانات مختلف را ببینید و آن ها را نوازش کنید. شهر بازی و سالن بیلیارد نیز از دیگر مجذوب کنندهیت های این مرکز خرید هستند. مرکز تجاری-سرگرمیی آدنامال سرعین انتخاب بسیار خوبی برای یک خرید در کنار سرگرمی و غذا خوردن به همراه خانواده است. از دیگر رستوران های معروف نزدیک به آدنامال می توان به فودکورت محتشم در فاصله 6 متری، رستوران حقیقت در فاصله 1.2 کیلومتری، رستوران عدل مینائی در فاصله 1.3 کیلومتری و رستوران فرزاد در فاصله 1.3 کیلومتری آدنامال اشاره نمود.

هتل های اطراف مرکز خرید آدنامال نیز شامل هتل آپارتمان عرش در فاصله 604 متری، هتل رضوان خلیج، فارس سرعین در فاصله 636 متری، هتل آپارتمان پیمان در فاصله 820 متریو و هتل پدرام در فاصله 1.2 کیلومتری این مرکز خرید می باشند.

جاذبه های گردشگری اطراف مرکز خرید آدنامال سرعین عبارتند از:

  • مجموعه زو فان سرعین در فاصله 7 متری
  • آب درمانی مجموعه ایرانیان در فاصله 347 متری
  • آب درمانی هتل رویال پارک در فاصله 1.2 کیلومتری
  • تپه آناهیتا در فاصله 1.3 کیلومتری
  • آدرس مرکز خرید آدنامال سرعین
  • اردبیل، سرعین، میدان سیمرغ سرعین

مرکز خرید پروما؛ ارزان ترین!

همانطور که در عنوان این بخش هم ذکر کردیم، مرکز خرید پروما یکی از مقرون به صرفه ترین مراکز خرید سرعین و جزو بهترین بازارهای سرعین است که می تواند تجربه مجذوب کنندهی از خرید در سرعین برای شما رقم بزند. قیمت کلیه اجناس موجود در این مرکز خرید بسیار خوب است و باعث شده تا علاوه بر رضایت بالای مشتریان، اجناس همواره به روز و تازه باشند. از جمله بخش های مختلف این مرکز خرید می توان به غرفه های لباس، زیورآلات، کیف و کفش، لوازم بهداشتی و سالن بازی برای بچه ها و رستوران اشاره نمود.

مرکز خرید پروما در مجاورت شورا سنتر قرار گرفته و به راحتی می توانید پس از خرید، این مرکز را نیز ببینید. این شعبه، در واقع شعبه ششم پروما است که در شهر سرعین احداث شده و به تمامی مایحتاج افراد را فراهم می نماید.

مرکز خرید پروما دو طبقه دارد و برای مشتریان خود امکانات رفاهی مانند جایگاه برای استراحت و سرویس بهداشتی را نیز فراهم نموده است.

نتیجه گیری

همانطور که گفتیم؛ مهم ترین جاذبه گردشگری سرعین، همین چشمه های آب گرم و طبیعت زیبای آن است که اصلی ترین عامل جذب جهانگرد به این منطقه محسوب می شود. تمامی فصول این شهر و به خصوص تابستان های شهر سرعین بسیار خوش چشم انداز و دیدنی است. تمام خیابان های این شهر مملو از مغازه های کوچک و بزرگ و مراکز خرید متعدد است که به فروش اجناس سنتی، خوراکی های محلی و دیگر اقلام می پردازند. اگر به شهر سرعین سفر می کنید، توصیه می کنیم برای خرید سوغاتی به این بازارهای کوچک و محلی مراجعه کنید اما از قلم نیاندازید تا سری هم به پاساژها و مراکز تجاری سرعین بزنید.

سوالات متداول

بازارهای محلی سرعین کدامند؟

از بازارهای معروف محلی سرعین می توان به بازار اطلس و بازارچه مرزی بیله سوار اشاره نمود.

کدام آب گرم های معروف سرعین در مرکز شهر قرار دارند؟

آب گرم گاومیش گلی، آب گرم مدرن پهن لو، آب گرم بش باجیلار و مجتمع آب درمانی دره لر سویی جزو آب گرم های مرکزی و باکیفیت این شهر هستند.

بهترین رستوران های سرعین کدامند؟

از رستوران های معروف سرعین می توان به عدل مینائی و فرزاد اشاره نمود.

منبع: الی گشت

به "برترین مراکز خرید سرعین کدامند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین مراکز خرید سرعین کدامند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید