جنگ خونبار میان نیروهای نیابتی عربستان و امارات در جنوب یمن ادامه ادارد

به گزارش علیرضا و محسن، تداوم درگیری مسلحانه میان عناصر شورای انتقالی جنوب یمن با نیروهای دولت مستعفی یمن در شهر أبین با کشته و زخمی شدن 16 نفر دیگر همراه شد.

جنگ خونبار میان نیروهای نیابتی عربستان و امارات در جنوب یمن ادامه ادارد

به گزارش گروه بین الملل علیرضا و محسن درگیری ساعات اخیر میان نیروهای دولت مستعفی یمن (تحت حمایت سعودی) و شبه نظامیان شورای انتقالی جنوبی(تحت حمایت امارات) در استان أبین در جنوب یمن 16 کشته و زخمی برجای گذاشت.

به نوشته خبرگزاری آناتولی، درگیری هایی که در حومه شهر زنجبار در أبین طی ساعات گذشته رخ داده است با کشته شدن یک نظامی دولت مستعفی و زخمی شدن پنج نیروی دیگر آن همراه بوده است.

10 نفر هم از عناصر شورای انتقالی جنوب هم در این درگیری ها کشته یا زخمی شدند. همچنین ده ها نفر از این عناصر هم به اسارت درآمدند.

نیروهای دولت مستعفی منصور هادی (که عربستان مدعی حمایت از آنهاست) روز سه شنبه از آمادگی خود برای پیشروی به سمت شهر زنجبار پایتخت أبین خبر دادند و گفتند که عزم خود را برای بیرون کردن نیروهای شورای انتقالی (که مورد حمایت امارات هستند) از آنجا جزم کرده اند.

منابع یمنی که روز دوشنبه از حمله نیروهای دولت مستعفی یمن متحد عربستان سعودی به شورای انتقالی جنوب در استان ابین در جنوب یمن خبر دادند، روز سه شنبه گزارش کردند که نیروهای دولت مستعفی یمن پس از یک درگیری که با کشته و زخمی شدن شماری از نیروهای دو طرف همراه شد، بخش هایی از این استان را تحت کنترل خود درآوردند.

تقابل میان دولت مستعفی و شورای انتقالی از 26 آوریل گذشته شدت گرفته است، زمانی که شورای انتقالی شرایط خودمختاری در استان های جنوبی اعمال کرد شد و با مخالفت های داخلی و خارجی روبه رو شد.

دولت مستعفی یمن و شورای انتقالی جنوب در پنجم نوامبر گذشته توافقی را در ریاض به امضا رساندند، اما این توافق نتوانست به شرایط جنوب یمن سر و سامان دهد به خصوص که شورای انتقالی خواستار جدا شدن جنوب یمن از شمال این کشور است.

سازمان ملل روز سه شنبه از طرف های ذیربط در یمن خواست درگیری ها در استان أبین را متوقف کنند.

منبع: خبرگزاری فارس

به "جنگ خونبار میان نیروهای نیابتی عربستان و امارات در جنوب یمن ادامه ادارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جنگ خونبار میان نیروهای نیابتی عربستان و امارات در جنوب یمن ادامه ادارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید