خبرنگاران رضازاده: علت محبوبیت سیامند رحماناخلاق پسندیده اش بود

به گزارش علیرضا و محسن، تهران-خبرنگاران- قهرمان دنیا و المپیک وزنه برداری با بیان اینکه سیامند رحمان به آخرین پاراالمپیک خود نرسید، علت محبوبیت این قهرمان را صفات اخلاقی پسندیده عنوان نمود.

خبرنگاران رضازاده: علت محبوبیت سیامند رحماناخلاق پسندیده اش بود

حسین رضازاده روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ورزشی علیرضا و محسن گفت: مرگ سیامند رحمان اتفاقی تلخ برای ورزش ایران بود که باورکردنی نیست.

وی اضافه کرد: او علاوه بر اینکه قهرمانی بزرگ بود، صفات اخلاقی پسندیده ای داشت و باعث شده بود محبوبیت زیادی بین مردم داشته باشد.

قهرمان دنیا و المپیک وزنه برداری اعلام نمود: وقتی او در پاراالمپیک رکورد دنیا را جابجا کرد، بسیار راضی شدم و به وی تبریک گفتم.

رضازاده توضیح داد: همیشه و در مراسم های مختلف که آیین قهرمان را می دیدم به وی می گفتم تو یکی از قهرمانان مورد علاقه من هستی و مواظب خودت باش.

وی تاکید نمود: او به خاطر شرایط ویژه جسمانی که داشت باید تحت نظر پزشکان می بود و وقتی این خبر تلخ را شنیدم، شوکه شدم.

رییس اسبق فدراسیون وزنه برداری در سرانجام گفت: قرار بود سیامد رحمان در پاراالمپیک برای آخرین بار روی سکو برود ولی متاسفانه نتوانست مدال طلای دیگری را برای ورزش ایران به ارمغان آورد.

سیامند رحمان قویترین مرد معلول فوق سنگین وزنه برداری پارالمپیک و دنیا عصر امروز، یکشنبه جان به جان آفرین تسلیم کرد.

سیامند رحمان در پاراالمپیک 2016 ریو با مهار وزنه 310 کیلوگرمی تاریخ ساز شد؛ وی پس از کسب مدال طلای مسابقات دنیای 2019 قزاقستان بیان کرد که در توکیو دوباره خواهد درخشید.

2 مدال طلای پارا المپیک 2012 لندن و 2016 ریو، پنج مدال طلا و یک نقره مسابقات قهرمانی دنیا و سه مدال طلای بازی های پارآسیایی 2010 گوانجو، 2014 اینچئون و 2018 جاکارتا از سیامند ورزشکاری برجسته در سطح رقابت های بین المللی ساخته است.

سیامند رحمان متولد 1367 و اهل شهرستان اشنویه از توابع آذربایجان غربی و وزنه بردار سنگین وزن ایران است که در سال 1387 برای اولین بار به اردوی تیم ملی وزنه برداری معلولان دعوت شد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران رضازاده: علت محبوبیت سیامند رحماناخلاق پسندیده اش بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران رضازاده: علت محبوبیت سیامند رحماناخلاق پسندیده اش بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید