انتقاد از بسکتبال با ویلچر مغرضانه است، در توکیو گردشگر نبودیم

به گزارش علیرضا و محسن، تیم ملی بسکتبال با ویلچر در حالی با کسب صندلی نهم به کار خود در بازی های 2020 توکیو سرانجام داد که این تیم در اواخر سال 98 و با وجود کسب سهمیه و به خاطر نداشتن شرایط منطبق با سیاست های کمیته ملی پارالمپیک از لیست رشته های اعزامی به توکیو کنار گذاشته شده بود اما با بعضی وساطت ها از طرف فدراسیون جانبازان و حتی وزارت ورزش، بسکتبال با ویلچر به کاروان پارالمپیک بازگشت.

انتقاد از بسکتبال با ویلچر مغرضانه است، در توکیو گردشگر نبودیم

این در حالی است که شانس مدال آوری در پارالمپیک و یا قهرمانی آسیا از اولویت های کمیته ملی پارالمپیک برای اعزام ورزشکار و تیم به بازی های توکیو بود. با این حال تیم ملی بسکتبال با ویلچر در مجموع با متحمل شدن چهار باخت و کسب دو برد رده ای بهتر از نهمی به دست نیاورد و بدون جلب رضایت و برآورده کردن انتظارات مسئولان کاروان پارالمپیک به کار خود در بازی ها انتها داد.

همین مسئله نقدهای را نسبت به عملکرد تیم ملی بسکتبال با ویلچر مطرح نموده و اینکه تصمیم دو سال پیش برای کنار گذاشتن این تیم درست بوده و نباید مسئولان از آن بازمی گشتند. عباس آقاکوچکی اما تأکید دارد نقدها مطرح شده نسبت به تیمش غیر کارشناسی و مغرضانه است. چرا که شاگردانش با توجه به شرایطی که ناخواسته برای آنها رقم خورد، برترین عملکرد را ارائه داده است.

سرمربی تیم ملی بسکتبال با ویلچر در تبادل نظر با علیرضا و محسن با بیان اینکه این تیم با شرایطی خاص در بازی های پارالمپیک شرکت کرد، گفت: به علت بعضی از مسائل که صلاح به بازگو شدن آنها نیست، نتوانستیم سه نفر از بازیکنان خود را در ترکیب تیم اعزامی داشته باشیم. در حالی که آنها جزو نفرات تأثیر گذار در ترکیب تیم بودند اما ناچار شدیم آنها را از ترکیب کنار بگذاریم.

وی اضافه نمود: از طرفی در فاصله 48 ساعت پیش از اعزام تیم به بازی های توکیو، تست کرونای یکی از نفرات اصلی ترکیب تیم مثبت اعلام شد و مجبور شدیم وی را هم از ترکیب کنار بگذاریم. در دهکده بازی ها هم با این موضوع در رابطه با یکی دیگر از نفراتمان روبرو شدیم و او را هم برای برگزاری ملاقاتها از دست دادیم. به این ترتیب تیم ملی بسکتبال با ویلچر در حالی در بازی های توکیو شرکت کرد که در مجموع 5 نفر از بازیکنان که اتفاقا همگی از نفرات موثر و تأثیر گذار بودند را در اختیار نداشت.

آقاکوچکی با اشاره به ملاقاتهایی که تیم ملی بسکتبال با ویلچر در مرحله مقدماتی برابر حریفان خود داشت، گفت: با وجود شرایط خاص و ناخواسته ای که با آن روبرو شدیم، عملکرد بدی نداشتیم. ما مقابل آمریکا که قهرمان المپیک است، انگلستان و استرالیا که قهرمان دوره گذشته جام جهانی و آسیا هستند و بعلاوه آلمان که تیم خوبی در بسکتبال با ویلچر دارد، شکست خوردیم و الجزایر را با اختلاف امتیاز خوبی بردیم. عملکرد بازیکنان مقابل این تیم ها قابل قبول بود.

سرمربی تیم ملی بسکتبال با ویلچر توضیح داد: ملاقات مقابل آمریکا را در حالی واگذار کردیم که نیمه دوم این بازی را تنها با سه اختلاف امتیاز به انتها رساندیم. این شرایط در مقابل بازی با انگلستان هم وجود داشت. نتیجه ملاقات مقابل آلمان را هم فقط به سه اختلاف امتیاز واگذار کردیم. این نشان می دهد تیم ملی بسکتبال با ویلچر در جریان بازی ها و ملاقات به ملاقات رشد داشت و توانست عملکرد بهتری از خود نشان دهد.

آقاکوچکی با تأکید بر اینکه شاگردانش مقابل حریفان جهانی و مدعی خود فوق العاده کار کردند، گفت: ملاقاتهایی که آنها برگزار کردند، دیدنی بود و توانستند آبرومندانه کار نموده و شأن و صندلی بسکتبال با ویلچر را حفظ نمایند.

وی با بیان اینکه تیم ملی بسکتبال با ویلچر جوان ترین تیم در بازی های پارالمپیک بود به ملاقات مقابل کره جنوبی به اسم آخرین ملاقات این تیم در این بازی ها اشاره و اعلام نمود: کره جنوبی از ما بهتر بود و حتی در نیمه اول به لحاظ نتیجه جلوتر از ما بود اما توانستیم این تیم را با شایستگی ببریم و صندلی نهم را از آن خود کنیم. این در حالی است که ما به اسم جوان ترین تیم در بازی ها شرکت داشتیم.

سرمربی تیم ملی بسکتبال با ویلچر به مطرح شدن بعضی صحبت های انتقادی پیرامون این تیم و عملکرد آن در بازی ها اشاره و توضیح داد: شرایط بسکتبال با ویلچر با بسکتبال فرق دارد و این گونه نیست که خیلی راحت بتوانیم جای یک بازیکن را با گزینه تازه پر کنیم. بازیکنان در بسکتبال با ویلچر براساس شرایط فیزیکی که دارند، بین عدد 1 تا 4.5 کلاس بندی می شوند. ارنج بسکتبال با ویلچر باید 14 باشد یعنی مجموع کلاس بندی بازیکنانی که وارد زمین می شوند، نباید از این رقم 14 بالاتر برود.

وی ادامه داد: این مسئله دست و پای ما را خیلی بسته بود به خصوص اینکه آن 5 بازیکن تأثیرگذار را هم در اختیار نداشتیم. نفراتی که وارد زمین می شدند بعضاً توانایی 40 دقیقه حضور کامل در بازی را نداشتند اما دست ما هم برای تعویض باز نبود چون این مسئله کلاس بندی این اجازه را به ما نمی داد. با این شرایط از عملکرد تیم انتقاد می گردد.

آقاکوچکی تأکید کرد: نقدهای که از تیم مطرح می گردد غیر کارشناسی و مغرضانه است. در خصوص تیم و اینکه چرا آن سه بازیکن نتوانستند همراه ما به توکیو بیایند، مواردی است که صلاح نیست بازگو گردد. فقط این را بگویم اگر در بسکتبال حامد حدادی و صمد نیکخواه بهرامی باشند و مسئله ای هم برای همراهی نباشد، چرا نباید از آنها استفاده کرد؟ ما با شرایطی روبرو بودیم که نمی توانستیم آن نفرات را جزو گزینه ها قرار دهیم.

سرمربی تیم ملی بسکتبال با ویلچر در انتها گفت: شنیده ام که گفته اند تیم من در توکیو یک جهانگرد بود. این منصفانه نیست به بازیکنانی که با این شرایط و محدودیت ها روبرو بودند، چنین نظری داده گردد. به اسم جوان ترین تیم در بسکتبال با ویلچر نه تنها جهانگرد نبودیم بلکه عملکرد قابل دفاعی هم داشتیم.

منبع: خبرگزاری مهر

به "انتقاد از بسکتبال با ویلچر مغرضانه است، در توکیو گردشگر نبودیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد از بسکتبال با ویلچر مغرضانه است، در توکیو گردشگر نبودیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید