دستفروشی، پاداش مسئولان به قهرمان جودوی دنیا

به گزارش علیرضا و محسن، قهرمان جودوی ناشنوایان دنیا با وجود کسب افتخارات و مدال آوری برای کشور به دستفروشی مشغول است.

دستفروشی، پاداش مسئولان به قهرمان جودوی دنیا

مسعود رستگار قهرمان جودوی ناشنوایان دنیا در گفت و گو با خبرنگار علیرضا و محسن درباره دستفروشی اش در کرمانشاه گفت: مردم عزیز بعد از انتشار کلیپ دستفروشی من خیلی لطف داشتند. متاسفانه عده ای از مسئولان ورزش با من در تماس بودند و عکس گرفتند و قول هایی دادند تا استخدام شوم، اما این اتفاق رخ نداد. حتی اعلام کردند که من در شهرداری کرمانشاه مشغول به فعالیت هستم، اما این موضوع درست نیست و من در حال دستفروشی هستم.

او ادامه داد: کلیپ قبلی که درباره دستفروشی ام پخش شد، من در آن موقع توانستم مدال برنز مسابقات دنیای فرانسه را کسب کنم. در کلیپ بعدی هم من چند ماه قبل از آن توانستم مدال برنز مسابقات المپیک ناشنوایان برزیل را کسب کنم. در مجموع من 2 مدال برنز مسابقات المپیک ناشنوایان در سال های 2017 و 2021 و یک مدال برنز مسابقات قهرمانی دنیا را کسب کردم.

رستگار درباره اینکه مسئولان ورزش بعد از پخش کلیپ دستفروشی اش از او حمایت کردند، گفت: نه، من 6، 7 سال است که دستفروشی می کنم. حتی زمانی ضایعات جمع می کردم و چند سالی است که مشغول فروش میوه هستم. تنها مسئولان ورزش کرمانشاه بعد از مدال آوری در فرودگاه با من عکس گرفتند، اما حمایتی نکردند. من پاداش مسابقات دنیای فرانسه و مسابقات المپیک ناشنوایان را نگرفتم و شرایط بدی دارم. مادرم در ICU بستری است و خواهرم سرطان دارد و 2 برادرم هم ناشنوا هستند.

رستگار درباره اینکه آیا فدراسیون جانبازان و معلولین برای او کاری نموده است، گفت: هیچ کاری نکردند. حتی آن ها بیان کردند که رستگار دروغ می گوید و دستفروشی نمی کند. از کشور آمریکا با من تماس گرفتند و گفتند که گرین کارت برایت فراهم می کنیم و 150 هزار دلار هم می دهیم، اما من جوابشان را ندادم و یک درصد از خاک وطن خود را به دشمن نمی دهم. علاوه بر این، از کشور صربستان هم با من تماس گرفتند که جوابشان را ندادم.

قهرمان جودو ناشنوایان درباره اینکه همچنان به ورزش حرفه ای ادامه می دهد، گفت: بله، 8 ماه دیگر مسابقات قهرمانی آسیا را پیش رو داریم که در این شرایط سخت باید 130 هزار تومان فراهم کنم تا برای حضور در اردوی آماده سازی به تهران بیایم. من هم کاسبی می کنم و هم به ورزش ادامه می دهم. حضور در اردوی تیم ملی هزینه دارد. البته یکی از خیرین در تهران قبل از مسابقات المپیک ناشنوایان به من 5 میلیون تومان یاری کرد تا به آن رقابت ها بروم. بعلاوه آرش میر اسماعیلی بعد از مسابقات دنیای به خانه ما آمد و یک سکه بهار آزادی به من دادند که بعد از اینکه مهمانان رفتند سکه گم شد.

او در خاتمه گفت: خدا را شکر می کنم با وجود اینکه شرایط خوبی ندارم، اما هنوز به ورزش حرفه ای ادامه می دهم.

علیرضا و محسن ورزشی سایر حوزه ها

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "دستفروشی، پاداش مسئولان به قهرمان جودوی دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستفروشی، پاداش مسئولان به قهرمان جودوی دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید