رواج روزافزون مصرف پروتئین گیاهی؛ مصرف گوشت در آلمان به پایین ترین حد خود رسید

به گزارش علیرضا و محسن، به گفته وزارت کشاورزی آلمان، ساکنان این کشور بیشتر و بیشتر پروتئین های گیاهی را جایگزین محصولات گوشتی می نمایند؛ اما همه حاضر نیستند گوشت را بطور کامل کنار بگذارند.

رواج روزافزون مصرف پروتئین گیاهی؛ مصرف گوشت در آلمان به پایین ترین حد خود رسید

به گزارش یورونیوز، علیرغم اینکه آلمانی ها به خاطر عشقشان به سوسیس مشهور هستند، اما در چند سال گذشته به طور پیوسته گوشت کمتری مصرف نموده اند.

یک کارمند 28 ساله در جشنواره تابستانی وگان ها در برلین می گوید: خوردن کمتر گوشت قطعا به محیط زیست و حیوانات یاری می نماید؛ بعلاوه سالم تر است.

آمار وزارت کشاورزی آلمان نیز نشان می دهد که مصرف گوشت در این کشور در سال 2022 میلادی به 52 کیلوگرم برای هر نفر کاهش یافته که کمترین رقم از سال 1989 است.

به نظر می رسد نگرانی درباره حمایت از حیوانات، تغییرات اقلیمی و قیمت های بالا، مصرف نمایندگان را به سمت ماده ای جایگزین برای گوشت سوق داده است.

امروز 10 درصد آلمانی ها غذای گیاهی را انتخاب می نمایند. این در حالی است که سال 2018 تعداد آن ها 6 درصد بوده است.

برلین بعلاوه در سال 2021 میلادی یک سیاستمدار گیاهخوار از حزب سبز را به عنوان وزیر کشاورزی انتخاب کرد تا آگاهی ها نسبت به منابع جایگزین پروتئین برای مبارزه با تغییرات اقلیمی افزایش یابد.

بازار رو به رشد جایگزین های گوشت نیز نقش مهمی در کاهش تمایل آلمانی ها به گوشت داشته است. سباستین جوی، فعال محیط زیست در این باره می گوید: مردم همچنان می توانند همبرگر، شنیسل، سوسیس های مورد علاقه شان را بخورند، اما دیگر مجبور نیستند برای این کار حیوانات را بکشند.

همه آلمانی ها نسبت به آینده ای با گوشت کمتر احساس مثبتی ندارند. یک نظرسنجی نشان داد که 57 درصد آلمانی ها به شدت مخالف اقدامات دولت برای کاهش مصرف گوشت هستند.

انجمن صنعت گوشت آلمان نیز معتقد است که کاهش مصرف گوشت در این کشور از سال 2018 عمدتا به علت افزایش قیمت ها و فشار بر مصرف نمایندگان و نرخ تورم بوده است. با این وجود گفته می گردد که برنامه های وزارت کشاورزی آلمان در ترویج فرهنگ تغذیه سالم در این کشور نیز بی تاثیر نبوده است.

منبع: فرارو

به "رواج روزافزون مصرف پروتئین گیاهی؛ مصرف گوشت در آلمان به پایین ترین حد خود رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رواج روزافزون مصرف پروتئین گیاهی؛ مصرف گوشت در آلمان به پایین ترین حد خود رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید