روستای شاکین یکی از روستاهای زیبای استان قزوین است

به گزارش علیرضا و محسن، جاذبه ها/ براساس آخرین خبر و گزارش های منتشر شده، روستای شاکین یکی از روستاهای زیبای استان قزوین است.

روستای شاکین یکی از روستاهای زیبای استان قزوین است

شاکین روستایی از توابع بخش ضیاءآباد شهرستان تاکستان در استان قزوین بوده و غار شاکین در نزدیکی این روستا قرار گرفته است. در گذشته، از معدنی که نزدیک این روستا قرار داشته، سنگ سیلیس استخراج می شده که با شرایط فعلی منابع معدن مذکور، ادامه استخراج مقرون بصرفه نیست و معدن متروک شده است. فعالیت اصلی ساکنین این روستا کشاورزی و عمده محصول آنها انگور بوده و محصولات دیگری همانند گردو، بادام، گندم و جو نیز کشت می شود. آب مورد احتیاج جهت کشاورزی از قنات ها و چشمه های بالادست شاکین تامین می شود.

نان شیرینی ایردک از قدیم جهت پذیرایی در جشنها و اعیاد به وسیله زنان روستا پخت می شود و شاخص ترین سوغاتی شاکین است. روستای شاکین دارای برترین ارقام انگور بوده و از لحاظ کیفی بدلیل موقیعیت کوهپایه ای که دارد، انگورهای شیرین و مرغوبی داشته که مهمترین انواع آن بیدانه قرمز، بیدانه سفید، عسگری، فخری سفید، فخری سیاه، صاحبی، ازن دایی، شانی، پیش رس و ریش بابا هست که در آخر فصل برداشت شده و در سطح اتاق و انباری پهن می شود تا در فصل زمستان استفاده شود.

منبع: همگردی

به "روستای شاکین یکی از روستاهای زیبای استان قزوین است" امتیاز دهید

1 کاربر به "روستای شاکین یکی از روستاهای زیبای استان قزوین است" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روستای شاکین یکی از روستاهای زیبای استان قزوین است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید