بهترین گالری های هنر معاصر که در مرکز فعالیت می نمایند

به گزارش علیرضا و محسن، گالری های هنری متعددی در تهران فعالیت می نمایند که با برگزاری نمایشگاه ها نقش مهمی در شکل گیری هنر معاصر ایران ایفا نموده اند.

بهترین گالری های هنر معاصر که در مرکز فعالیت می نمایند

کشور ایران در حال حاضر ازنظر حضور دنیای و منظره هنری دچار تغییراتی شده است؛ به طوری که هنرمندان داخل کشور واکنش خود به مناسبات اجتماعی را در صحنه هنرهای معاصر در حال رشد نشان می دهند. علاوه بر این هنر ایرانی همواره یک رقیب قدرتمند بین المللی در بازار هنر به شمار می رود و موقعیت خود در صحنه هنر معاصر را تثبیت نموده است. به همین علت قصد داریم برترین گالری های هنر معاصر تهران را به شما معرفی کنیم تا علاقه مندان به هنر بازدید از آن ها را در برنامه خود بگنجانند.

علاوه بر گالری های تهران که همگی از ویژگی های خاصی برخوردارند، جاذبه های گردشگری و جاهای دیدنی تهران نیز هر یک به نوعی گردشگران را به خود جذب می نماید. برای سفری برنامه ریزی شده و بازدید از تک تک جاذبه های مشهور تهران می توانید از میان لیست تورهای ده ها آژانس معتبر، برترین تورها را مشاهده و قیمت آن ها را مقایسه و در نهایت مقرون به صرفه ترین تور تهران را انتخاب کنید.

تور تهران

گالری آران

هدف گالری آران، ایجاد انجمنی برای ارتقای هنرمندان ایرانی و به طورکل هنر معاصر ایرانی است. این گالری حامی تبادل فرهنگی بین کشورهای آسیای جنوب غربی، آفریقای شمالی و آسیای جنوب شرقی است و به واسطه اجتناب از فرایندهای جریان اصلی، از پیشگامان هنر معاصر ایرانی به شمار می رود که با آغوش باز از طرح های بین رشته ای در شکل های متفاوت استقبال می نماید. نمایش تعاملی فیلم، صحبت بین هنرمندان و متخصصان، معرفی و ارائه نمایشگاه ها حاکی از آن است که این گالری همچنان به فراوری صحنه هنر معاصر ایران ادامه می دهد.

این گالری به نمایش آثار هنری هنرمندان معاصر و آثاری همانند نقاشی و لیتوگرافی و بعلاوه آثار حجمی مختلف می پردازد. گالری آران محیطی بسیار دوست داشتنی دارد و بودن در آن حس خوبی به شما می دهد. در طبقه بالای این گالری، کافه ری را واقع شده است که پس از گشت و گذار در گالری، می توانید به این کافه مراجعه کنید و در آن به خوردن و نوشیدن خوراکی های خوشمزه و گپ زدن با دوستان خود بپردازید.

  • تلفن: 02188829086
  • آدرس: خیابان حافظ، خیابان نوفل لوشاتو، نرسیده به سفارت فرانسه، کوچه لولاگر، پلاک 5

گالری هما

گالری هما در بهار سال 1384 به اهتمام انوشه یاد پرویز ملکی و مدیریت هنگامه معمری فعالیت خود را شروع کرد که به نمایش آثار هنرمندان مطرح و بعلاوه هنرمندان نوظهور و جویای نام ایرانی اختصاص دارد و تا به امروز 150 نمایشگاه برگزار نموده است. با توجه به همکاری موزه های هنر، بنیانگذاران و گالری ها در ایران و خارج از کشور، گالری هما در پی معرفی و پرورش استعدادهای نسل تازهی از هنرمندان ایرانی است.

اجرای سالانه نقاشی منتخب نسل نو، نمایش های پژوهشی با عنوان کلکسیون فصلی، همکاری در جذب حمایت برای هنرمندان پیشرو، همگی بخشی از فعالیت های این گالری هستند. گالری هما در برنامه بلندمدت خود نسلی از هنرمندان جوان را به عرصه منطقه ای و فرامنطقه ای معرفی نموده و امیدوار است تا در این راستا، دستاوردهای بصری درون مرزی را تا حد ممکن ارتقا دهد. ساماندهی و تکمیل کلکسیون های موجود هنر مدرن و معاصر ایران، برنامه ریزی و مشاوره با مجموعه داران حرفه ای و آماتور، ایجاد زمینه مالی برای ورود خریداران به عرصه تجارت هنری و سرمایه گذاری در حوزه هنرهای پلاستیک را نیز می توان از خدمات رایج گالری هما دانست.

  • تلفن: 02188863596
  • آدرس: تهران، خیابان کریم خان زند، خیابان سنایی، کوچه چهارم غربی، پلاک 8، واحد 1
  • وب سایت: www.homaartgallery.com

گالری آن

گالری آن در مهر ماه 1388 تأسیس شد. معماری این نگارخانه به قصد ساخت یک گالری طراحی و اجرا شده و به همین علت دارای فضایی به مساحت 120 متر مربع و بلندای 5 متر و سقف های پنل دار است که امکان استفاده از نور طبیعی روز را فراهم می نمایند. اینجا معمولاً سالانه حدود 10 نمایشگاه انفرادی برگزار می شود که هرکدام یک ماه به طول می انجامند. این نمایشگاه ها در اولین آدینه هر ماه شمسی گشایش می یابند. گالری آن به نمایش انواع هنرها از نقاشی و عکاسی گرفته تا مجسمه سازی و فیلم و هنر چیدمان یا هنر اینستالیشن می پردازد تا از این طریق ضمن ترویج آثار هنرمندان جوان ایرانی، از کوشش آن ها برای کمک به سنت غنی هنر و فرهنگ ایرانی حمایت نموده باشد.

  • تلفن: 02188603050
  • آدرس: تهران، ونک، خیابان سئول، شماره 40

گالری الهه

مدیر مجموعه گالری الهه به عنوان یک نقاش، این گالری را در سال 1378 افتتاح کرد تا محلی برای نمایش هنر ایرانی باشد. گالری الهه دو هدف را دنبال می نماید: اطلاع رسانی درباره نقاشان حرفه ای فعلی و کمک به ظهور هنرمندان تازه. این گالری، هنر مدرن را با هنر اصیل ایرانی ادغام نموده تا نسل بعدی آثار هنری خلق شود.

  • تلفن: 02126202611
  • آدرس: تهران، خیابان آفریقا، انتهای خیابان گلفام، سمت راست، بن بست امینی، پلاک 3
  • وب سایت: www.elahe.net

گالری اعتماد

مینا و امیرحسین اعتماد در سال 1381 اقدام به تأسیس گالری اعتماد کردند و امروزه به عنوان یکی از نگارخانه های معتبر ایران شناخته می شود که در زمینه هنرهای تجسمی و مفهومی به فعالیت می پردازد. این گالری در سال 1396 از شمال تهران به محدوده مرکز شهر انتقال یافت و اکنون شامل دو مجموعه گالری اعتماد و اعتماد نگارستان است. گالری یادشده شعبه ای هم در دبی دارد و موقعیت جغرافیایی این گالری ها منجر به تبادل هنری بین دو کشور شده است.

گالری اعتماد از مکان های مهم در ظهور صحنه هنر معاصر به شمار می رود و نمایش آن دسته از آثار هنری معاصر را در کارنامه خود دارد که با روش های خلاقانه و سبک های زیبایی شناسانه مبتنی بر محتوای سیاسی و دنیای اجرا شده است. نمایشگاه های این گالری به موضوعاتی نظیر مدرنیته، هویت، زنانگی و خشونت می پردازند و کلیشه های سنتی ایرانی را به چالش می کشند.

  • تلفن شعبه اعتماد: 02188821271
  • آدرس شعبه اعتماد: تهران، هفت تیر، مفتح جنوبی، بن بست شیرودی، پلاک 25

گالری سیحون

گالری سیحون قدیمی ترین نگارخانه هنری فعال در ایران است که به مدیریت معصومه سیحون نقش برجسته ای در معرفی استعدادهای هنری ایران داشته است. در سال 1345 معصومه سیحون با کمک همسرش، هوشنگ سیحون، گالری سیحون را بنیان نهادند. این گالری با کوشش مدیریت آن از سال 1345 تا به امروز بدون وقفه به فعالیت خود ادامه داده و از شروع کار تا به امروز بیش از 1500 نمایشگاه از آثار معاصر هنرمندان نوپای ایرانی را برعهده داشته است، از جمله آثار هنرمندانی که بعدها به معروفیت ملی رسیدند می توان به ژازه طباطبایی، سهراب سپهری، مسعود عربشاهی، حسین زنده رودی، رضا مافی، مکرمه قنبری و علیرضا اسپهبد اشاره نمود.

گالری سیحون از فضایی مسطح تشکیل شده و دو نیمکت بزرگ وسط گالری، برای استراحت در نظر گرفته شده است. از چیدمان اصلی گالری سیحون دو مجسمه فلزی هستند که یکی از این مجسمه ها، مردی که برای پرندگان آکاردئون می زند و دیگری اسبی نیم تنه با فرمی زیبا است. در یکی از گوشه های این گالری، دو کمد شیشه ای بزرگی واقع شده است که کارهای هنری فروشی در آن خودنمایی می نمایند و بازدیدنمایندگان علاوه بر بازدید می توانند آن ها را نیز خریداری نمایند.

این گالری تا به امروز پیروز به برگزاری بیش از 1200 نمایشگاه مجسمه سازی، عکاسی، گرافیک و نقاشی، در کنار مجموعه فعلی هنر مفهومی، ویدئو، هنر دیجیتال و آثار چیدمانی، شده است. از جمله مهم ترین فعالیت های گالری هنر سیحون تهران می توان به مشارکت در توسعه هنر مدرن ایران و سیاست گذاری هنری، برگزاری اولین نمایشگاه ها از پیشگامان هنر مدرن ایران، برگزاری نمایشگاه های رسمی هنری و تسهیل و تضمین روابط هنری ایران با کشورهای غربی اشاره نمود. ساعات کار گالری روزهای شنبه تا پنجشنبه از 11 تا 19 و آدینه ها از 16 تا 20 و روزهای دوشنبه تعطیل است.

  • تلفن: 02155711305
  • آدرس: تهران، خیابان وزرا، خیابان چهارم، پلاک 11

گالری راه ابریشم

گالری راه ابریشم تهران، نخستین گالری هنر در ایران بوده که منحصراٌ و به صورت تخصصی به نمایش آثار زیبای عکاسی اختصاص داده شده است. این گالری از زمان شروع به کار در سال 1380 تا به امروز، نقش مهمی در توسعه جنبش هنری تازه در رشته عکاسی مخصوصاٌ در طی یک دهه گذشته ایفا نموده است و نمایش آثار عکاسان معروفی نظیر بهمن جلالی و شادی قدیریان را در کارنامه خود دارد. گالری مذکور در جهت جنبش های مدرن در عکاسی و به دور از هرگونه هدف های تجاری فعالیت می نماید و افتخار حضور در نمایشگاه های هنری مطرح بین المللی مانند نمایشگاه هنر دبی، آرکو، نمایشگاه عکس پاریس و بسکمک از رویدادهای فرهنگی و هنری را از آن خود نموده است.

  • تلفن: 02188977148
  • آدرس: تهران، پارک لاله، ساختمان تکنو آجر، بلوار کشاورز، پلاک 210

گالری سین

گالری سین کار خود را با نمایش آثاری از عباس کیارستمی و فریده لاشایی از اواخر سال 1388 شروع کرد؛ اما سابقه این گالری به سالیان قبل باز می شود، زمانی که سعیده لطفی، مدیر گالری سین، از سال 1369 تا 1377 در همین مکان مدیر نگارخانه دیگری بود. با اینکه مدیر گالری سین از 1376 تا 1384 در ایران اقامت نداشت؛ اما ارتباطش را با صحنه هنر ایران از دست نداد و در چند پروژه نمایشگاه گردانی شرکت کرد. گالری مذکور برگزاری نمایشگاه های گروهی و انفرادی چهره های سرشناس و بعلاوه هنرمندان جوان تر را در صحنه هنری ایران برعهده داشته است که در رشته های مختلف به آنالیز ایران معاصر پرداخته اند. این گالری در شهرک غرب تهران واقع شده است که تنها نگارخانه هنری محدوده غرب تهران محسوب می شود و نمای ساختمان مملو از پیچک و معماری سیال فضای داخلی به آن جذابیتی دوچندان داده اند.

  • تلفن: 02188376623
  • آدرس: شهرک غرب، خیابان هرمزان، خیابان پیروزان جنوبی، خیابان دوازدهم، پلاک 16
  • وب سایت: www.siingallery.com

گالری اثر

گالری اثر یکی از نگارخانه های تهران است که روبه روی خانه هنرمندان واقع شده است. این گالری فعالیت خود را از آبان 1378 در منطقه درکه شروع کرد و در سال 1373 به موقعیت کنونی اش در مرکز تهران منتقل شد و به صورت تخصصی به هنر معاصر ایران می پردازد. در واقع گالری اثر با نمایش آثاری از هنرمندان بصری نوظهور و مطرح، جایگاه خود را به عنوان بخشی جدایی ناپذیر از حوزه فرهنگی ایران تثبیت نموده است و نه تنها به وسیله برپایی نمایشگاه ها، به پرورش استعدادهای تازه کمک می نماید، بلکه فعالیت خود را گسترده تر و از مشارکت مشاوران و معامله گران هنری در گالری استفاده نموده است تا به استعدادیابی، آموزش و حمایت از استعدادهای خام در زمینه های کلکسیون داری، خریداری و معامله هنری بپردازد. این گالری منجر به تقویت حضور هنری ایران در جوامع دنیای شده و ضمن ارائه برنامه حمایتی از هنرمندان، نقش مهمی در جلب توجه دنیا به هنر معاصر ایران ایفا نموده است.

  • تلفن: 02188326689
  • آدرس: تهران، خیابان ایرانشهر، کوی برفروشان، پلاک 16
  • وب سایت: www.assarartgallery.com

گالری شیرین

گالری شیرین یکی از گالری های پر رفت و آمد و پرطرفدار تهران است و آثار هنری مختلفی از مجموعه های عکس و نقاشی و هنرهای حجمی مثل مجسمه و آثار مفهومی از هنرمندان برجسته ایران و دنیا را به نمایش می گذارد. این گالری از دو فضای نمایشگاهی تشکیل شده است که اولی به مجموعه های دائمی و دیگری به نمایشگاه های دوهفته ای برای هنرمندان خوش آتیه ایرانی اختصاص دارد. محتوای دائماً در حال تغییر نمایشگاه دوم باعث شده است که نمایشگاه های آن همواره جاری و مرتبط با فرهنگ باشند و تاحدممکن به نمایش آثار هنرمندان نوظهور اختصاص داشته باشد. بخش عمده تمرکز این گالری بر نقاشی های معاصر، مجسمه ها و عکاسی ها است و آثار هنری را با قیمتی منطقی به فروش می رساند. این گالری روزهای دوشنبه تعطیل است و بقیه ایام هفته از ساعت 11 تا 19 و آدینه ها از ساعت 16 تا 20 به روی بازدیدنماینده ها باز است.

  • تلفن: 02188828482
  • آدرس: تهران، کریمخان زند، خیابان سنایی، خیابان سیزدهم، پلاک 5
  • وب سایت: www.shiringallery.com
منبع: کجارو / homaartgallery.com / siingallery.com / کجارو / theculturetrip.com / fa.wikipedia.org / nabro.ir

به "بهترین گالری های هنر معاصر که در مرکز فعالیت می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین گالری های هنر معاصر که در مرکز فعالیت می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید