دعون سودان برای برگزاری نشستی با نخست وزیران مصر و اتیوپی درباره سد النهضه

به گزارش علیرضا و محسن، نخست وزیر سودان همتای مصری و اتیوپیایی خود را به نشستی سه جانبه برای ارزیابی مذاکرات سد النهضه دعوت کرد.

دعون سودان برای برگزاری نشستی با نخست وزیران مصر و اتیوپی درباره سد النهضه

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، عبدالله حمدوک، نخست وزیر سودان در پیامی به همتایان مصری و اتیوپیایی خود گفت: مذاکرات به بن بست رسیده است و این در حالی است که فعالیت های مربوط به راه اندازی سد به مرحله خوبی رسیده است برای همین باید قبل از راه اندازی سد فورا به توافق برسیم.

وی گفت: مذاکراتی که از ژوئیه 2020 با نظارت اتحادیه آفریقا برگزار شد از جمله نشست های وزارتی اخیر در کنگو به هیچ توافقی منجر نشد. اتیوپی پیشنهاد سودان برای کمک دریافت از میانجیگری بین المللی کمیته چهارجانبه با رهبری اتحادیه آفریقا را رد کرد.

حمدوک گفت: این درخواست براساس ماده دهم توافق اصول است که در صورت عدم توافق پرونده به نخست وزیران ارجاع داده شود. از آنجا که مذاکرات مستقیم میان سه کشور به توافقی منجر نشد من خواهان نشستی مجازی با نخست وزیران مصر و اتیوپی هستم.

مارس 2015 مصر، سودان و اتیوپی توافق اصول را برای انجام مذاکرات درباره سد النهضه امضا کردند. مصر و سودان لجبازی اتیوپی را دلیل نرسیدن به توافق می دانند.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین

به "دعون سودان برای برگزاری نشستی با نخست وزیران مصر و اتیوپی درباره سد النهضه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دعون سودان برای برگزاری نشستی با نخست وزیران مصر و اتیوپی درباره سد النهضه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید