رونمایی از جگوار Vision Gran Turismo SV برای رقابت در دنیای مجازی و واقعی
به گزارش علیرضا و محسن، در دنیای بازی های ویدیوی این مدل با داشتن قدرت زیاد به کشش و سرعت بسیار بالا مشهور است و جایگزین مدل قبلی این شرکت در این بازی خواهد شد.

به گزارش علیرضا و محسن به نقل از دیجیاتو، جگوار به طور رسمی از کانسپت 1900 اسب بخاری تمام برقی خود با نام Vision Gran Turismo SV پرده برداری کرد. این کانسپت قرار است بر روی فراوری محصولات اسپرت آینده این شرکت از جمله جگوار F-Type تاثیر بگذارد.
با وجود این که این مدل برای بازی محبوب ویدیویی Gran Turismo ساخته شده است که در حال حاضر در سرتاسر دنیا بیش از 83 میلیون کاربر دارد اما جگوار با ساخت یک مدل در مقیاس کامل از اهمیت زبان طراحی و دید طراحان این شرکت انگلیسی پرده برداری نموده است.
پیش از این دیگر شرکت های خودروسازی از جمله بوگاتی، مازراتی، پژو و حتی خود جگوار نیز از نمونه های اختصاصی برای بازی Gran Turismo پرده برداری نموده بودند.
جگوار برای اولین بار یک مدل 3 بعدی از این کانسپت را ساخته است و از مهندسین خودروهای شهری خود برای طراحی نهایی این مدل استفاده نموده تا نزدیک ترین حالت ممکن را به واقعیت داشته باشد.
در واقع مهندسین جگوار به دنبال این بودند تا با حذف مرزهای حاکم در خودروهای شهری، یک وسیله نقلیه بدون مرز را طراحی و فراوری نمایند.
در دنیای بازی های ویدیوی این مدل با داشتن قدرت زیاد به کشش و سرعت بسیار بالا مشهور است و جایگزین مدل قبلی این شرکت در این بازی خواهد شد.
این مدل در تمامی پیست های بازی گرن توریزمو قابلیت استفاده را خواهد داشت.
در طراحی این مدل نگاهی به گذشته تاریخی شرکت جگوار و محصولات آن از جمله C-Type، D-Type، XJR-9 و XJR-14 شده است با این وجود زبان طراحی آن بشدت پیشرو و آینده نگرانه است.
جگوار برای طراحی این مدل تحقیقات زیادی را بر روی گیمرهای 25 تا 35 ساله نموده است.
طراحان جگوار در ابتدا 4 طرح را برای طراحی GT SV در نظر گرفته بودند که در نهایت طرح الیور-کتل فورد 28 ساله انتخاب شد. الیور در حدود 6 سال است که جز تیم طراحی پیشرفته شرکت جگوار است.
حتی جگوار علاقه دارد تا 10 سال آینده وارد مسابقات لمانز گردد و این محصول می تواند یکی از اولین کوشش ها برای طراحی خودروهای آن موقع لقب بگیرد.
فاصله بین دو محور این ابرخودرو برقی در حدود 2721 میلی متر است با این وجود طول کلی آن 861 میلی متر طویل تر از مدل قبلی است و در نتیجه طول کلی آن برابر با 5540 میلی متر است یعنی چیزی در حدود 14 سانتی متر طویل تر از رولزرویس گوست.
طول اضافه ای به خصوص در اورهنگ عقب مشاهده می گردد. بال عقب عظیم با طراحی عجیب و پیچیده به مدل XJR-14 اشاره دارد.
در بخش فنی از 4 موتور الکتریکی که از مدل مسابقه ای فرمول E به عاریت گرفته شده استفاده شده است و حداکثر قدرت آن به 1877 اسب بخار می رسد و حداکثر گشتاور نیز برابر با 2478 پوند بر فوت (3359 نیوتن متر) است.
هر موتور به یک گیربکس تک سرعته کوپل شده و قدرت توسط آن انتقال می یابد.
با استفاده از آرایش یک موتور در هر چرخ امکان کنترل بسیار دقیق و هوشمند توزیع گشتاور در هر دو محور مهیا شده و جای تعجب نیست که برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت این ابرخودرو برقی به تنها 1.65 ثانیه زمان نیاز دارد. حداکثر سرعت آن نیز در حدود 410 کیلومتر بر ساعت تخمین زده شده است.
مهندسین جگوار از نیتروژن مایع برای خنک سازی باتری های این خودرو استفاده نموده اند و توزیع وزن آن نیز دقیقا به صورت 50:50 است.
ضریب درگ این مدل به رقم عجیب 0.398 Cd می رسد که شاید برای یک محصول جاده ای رقم زیادی باشد اما برای یک مدل مسابقه ای با قابلیت فراوری نیروی رو به پایین در حدود 500 کیلوگرم در سرعت 321 کیلومتر بر ساعت رقم مناسبی است.
برای بهبود تجربه رانندگی مجازی با این ابرخودرو مهندسین جگوار یک صدای جدید و توربین مانند را به آن اضافه نموده اند تا به نوعی دور خوردن موتور برقی تا مرز 40 هزار دور بر دقیقه را نشان دهد.
منبع: جام جم آنلاین