رویکرد اصلی معاونت آموزش متوسطه پژوهش محوری و مهارت آموزی

به گزارش علیرضا و محسن، خبرگزاری خبرنگاران-معاون آموزش متوسطه گفت: لازم است اهتمام بیشتری در کسب مهارت ها در دوره دوم آموزش متوسطه داشته باشیم و در این جهت، رویکرد ما پژوهش محوری و مهارت آموزی است و یکی از اولویت های اصلی ما حل مشکل و چالش کنکور خواهد بود.

رویکرد اصلی معاونت آموزش متوسطه پژوهش محوری و مهارت آموزی

به گزارش خبرگزاری علیرضا و محسن به نقل از روابط عمومی، وزارت آموزش و پرورش، احمد محمودزاده رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی، در مراسم معارفه محمد مهدی کاظمی معاون آموزش متوسطه که در ساختمان شهید بهشتی، برگزار گردید، گفت: چنان که باید و شاید اهداف آموزش های فنی و حرفه ای و کاردانش محقق نشده و احتیاجمند کوشش بیشتر در این زمینه هستیم.

وی با اشاره به سرعت تغییرات در حوزه علم و فناوری، توضیح داد: شایستگی های حرفه ای از جمله اهدافی است که باید برای تحقق آن کوشش کرد؛ لذا لازم است اهتمام بیشتری در کسب مهارت ها در دوره دوم متوسطه داشته باشیم.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی توضیح داد: هدف ما تربیت دانش آموز شش ساحتی است؛ لذا باید سنجه های موجود، مورد ارزیابی جدی قرار گیرند و متناسب با اهداف سند تغییر نمایند.

محمد مهدی کاظمی معاون آموزش متوسطه نیز در این آئین گفت : آموزش و پرورش، امری حاکمیتی و بسیار حساس و مسئولیت آموزش متوسطه بسیار سنگین است. کوشش خواهم کرد با منویات رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) گام های مؤثری در این خصوص بردارم.

وی ادامه داد: موضوع مدیریت، همچون مسابقه دو امدادی است که در آن پرچم از فردی به فرد دیگر منتقل می گردد و همه اعضا در موفقیت تیم نقش دارند.

معاون آموزش متوسطه گفت: دوره اول آموزش متوسطه از این لحاظ که فرصتی برای انتقال دانش آموز از ابتدایی به متوسطه است و جهت شغلی و جهت زندگی دانش آموز را مشخص می نماید بسیار مهم و حائز است و رویکرد پژوهش محوری و مهارت آموزی در دستور کار خواهد بود و یکی از اولویت های ما حل مشکل و چالش کنکور خواهد بود.

کاظمی اضافه نمود: در عرصه سیاستگذاری برنامه درسی ملی، سه حوزه معاونت آموزش متوسطه، سازمان پژوهش و برنامه ریزیو شورای عالی آموزش و پرورش، نقش کلیدی دارند و معاونت پرورشی نیز در این حوزه بسیار تأثیر گذار است؛ بعلاوه سازمان مدارس غیر دولتی می تواند همکار و همراه معاونت آموزش متوسطه باشد لذا احتیاج مند تعامل سازنده با سایر بخش ها هستیم.

وی اضافه نمود: کیفیت آموزشی باید در همه مدارس محقق گردد و عدالت آموزشی باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد. در بخش هویت بخشی نیز، احتیاجمند کوشش بیشتری هستیم و در درس کار و فناوری نیز باید بیشتر کار کنیم.

معاون آموزش متوسطه گفت : آموزش یک مهارت، همچنان در دستور کار خواهد بود و باز مهندسی رشته های نظری به منظور بحث کنکور باید انجام گردد. توسعه و باز مهندسی شاخه های کاردانش نیز با استفاده از ظرفیت های موجود و توجه ویژه به احتیاج بازار کار، در دستور کار خواهد بود.

منبع: خبرگزاری آریا

به "رویکرد اصلی معاونت آموزش متوسطه پژوهش محوری و مهارت آموزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رویکرد اصلی معاونت آموزش متوسطه پژوهش محوری و مهارت آموزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید