صنایع دستی ایرانی قرار است در رویداد ورزشی قطر 2022 نیز به نمایش درآید

به گزارش علیرضا و محسن، خبرگزاری مهر/ براساس آخرین خبر و گزارش های منتشر گشته، صنایع دستی ایرانی قرار است در رویداد ورزشی قطر 2022 نیز به نمایش درآید.

صنایع دستی ایرانی قرار است در رویداد ورزشی قطر 2022 نیز به نمایش درآید

درحالیکه بعضی افراد در کوشش بودند تا تیم ملی فوتبال ایران از رویداد جام دنیای قطر حذف گردد، اما حالا قرار است در مدت یک ماهه بزرگترین تورنمنت فوتبال دنیا در قطر حتی صنایع دستی ایران هم نقش داشته باشد و در این فرصت خود را به نمایش بگذارد.

به همین علت از مدتها قبل وزارت میراث فرهنگی در پی برپایی نمایشگاهی از صنایع دستی در دوحه بود.

چون تجربه سالهای قبل این نوید را به متولیان صنایع دستی کشور داده که کالاهای هنری و صنایع دستی می تواند سفیران فرهنگی و معرف ایران باشند به همین منظور می بایست در رویدادهای دنیای سهمی برای معرفی ایران داشته باشند.

از همین رو بود که در نمایشگاه بزرگ اکسپوی دبی نیز صنایع دستی ایرانی جای مهمی در فروش، نمایش و عرضه در پاویون ایران داشت.

استفاده از بروزترین تکنیک های تصویری

حالا هم قرار است در سکوی کورنیش قطر ظرفیت های ایران در حوزه هنرهای سنتی و دستی نمایش داده گردد منتها با این تفاوت که اگر در هر زمان دیگری از جمله حضور در نمایشگاه ها ایران می توانست بخش فروش صنایع دستی را هم داشته باشد در قطر این اجازه را ندارد و می بایست تنها به نمایش اکتفا کند هر چند که همین اتفاق نیز محملی برای بازاریابی است.

در این باره مریم جلالی، معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی گفت: جام دنیای فوتبال در قطر می تواند فرصتی برای تبادل فرهنگی باشد، سکویی در ساحل کورنیش واقع شده است که در اختیار وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قرار گرفته است.

وی ادامه داد: البته ما اجازه فروش نداریم و فقط نمایش است و کوشش داریم با استفاده از بروزترین تکنیک های تصویری بتوانیم ظرفیت ها، قابلیت ها و داشته های خودمان را در حوزه صنایع دستی نمایش دهیم.

وی اضافه کرد: صنایع دستی محصول سلیقه، هنر و اندیشه اکوسیستم های مختلف است، باید در زنجیره ارزش بنشیند و بسته بندی خوب به این موضوع یاری می نماید. هر صنایع دستی مانند نگینی است که باید در یک غلاف بنشیند. تمام صنایع دستی که داریم ارزشمند و نفیس است اما زمانی که از بسته بندی صحبت می کنیم بخاطر ارزش دادن بیشتر به این محصولات نفیس است.

فرزاد پیلتن، سرپرست دفتر غرب آسیای سازمان توسعه تجارت نیز در مورد ظرفیت های قابل ارائه در بازه جام دنیای گفت: در صنایع دستی و فرش این امکان را داریم تا در دوره جام دنیای مانور بدهیم. امروز فرصت برندسازی در قطر نیست و برای استفاده از فرصت های جام دنیای باید از برندهای موجود استفاده کنیم.

پیگیری برای مجوز دیگری برای نمایشگاه فرش

سرپرست دفتر غرب آسیای سازمان توسعه تجارت با اشاره برگزاری نمایشگاهی همزمان با جام دنیای در قطر گفت: شرکتهایی که علاقمند هستند نیز می توانند در این نمایشگاه مشارکت داشته باشند. در پی دریافت مجوز دیگری نیز برای نمایشگاه فرش و صنایع دستی از دولت قطر هستیم تا این نمایشگاه نیز در بازه زمانی جام دنیای برگزار گردد.

بعلاوه قرار است یک قطعه فرش دستباف جام دنیای پس از اتمام بافت برای رونمایی در مراسم جام دنیای به قطر ارسال گردد. بافت این اثر هنری مختص جام دنیای 2022 قطر از پنجم شهریور سال جاری در آباده شروع شده و در قالب یک تخته فرش به ابعاد 130 در 180 در حال بافت با رنگرزی کاملا گیاهی و منقش به کاپ جام دنیای قطر و نام آباده است.

منبع: همگردی

به "صنایع دستی ایرانی قرار است در رویداد ورزشی قطر 2022 نیز به نمایش درآید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صنایع دستی ایرانی قرار است در رویداد ورزشی قطر 2022 نیز به نمایش درآید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید