(ویدئو) بازدید قالیباف از صف واکسن کرونا

به گزارش علیرضا و محسن، رئیس مجلس بامداد امروز به صورت سرزده در مقابل یکی از مراکز تزریق واکسن کرونا به سالمندان در شهر تهران حضور یافت و در جریان گلایه ها و مسائل آنها برای دریافت نوبت دوم واکسن نهاده شد.

(ویدئو) بازدید قالیباف از صف واکسن کرونا

البته در این بازدید سرزده دوربین و گزارشگر صداوسیما و بعضید یگر از رسانه ها حضور داشت.

رئیس قوه مقننه در این بازدید با تعدادی از سالمندان که اظهار می کردند از ساعت 2 و 3 بامداد در صف حضور پیدا نموده اند تا شاید با شروع کار مرکز بتوانند واکسن دریافت نمایند گفت و گو کرد.

کد ویدیو

دانلود

فیلم اصلی

در این گفت وگوها سالمندان حاضر با گلایه شدید از نحوه مدیریت فرایند تزریق واکسن و هم اطلاع رسانی آن تأکید می کردند که برخلاف تبلیغاتی که درباره ساماندهی واکسن منتشر می گردد اما برای هیچ کدام از آن ها پیامکی برای دریافت واکسن ارسال نشده و روزها باید ساعت ها در صف بایستند و بدون دریافت واکسن به منزل برگردند.

این افراد که عمدتا سنین حدود 80 سال و بالاتر داشتند، بعلاوه تاکید داشتند که با وجود آنکه آن ها از ساعات اولیه بامداد در این مراکز حضور یافته و روی برگه ای ثبت نام می نمایند اما مراکز تزریق واکسن به این نوبت ها توجه نمی نمایند.

در این گفت وگوها، پیرمردی که به همراه همسر کهنسال خود مقابل این مرکز حضور پیدا نموده بود، با بیان این که همسرش سرطان دارد و ضرورت دارد نوبت دوم واکسن را دریافت کند، گفت: گاهی گفته می گردد واکسن ایرانی تزریق خواهد شد اما نه از واکسن ایرانی خبری هست و نه خارجی و روزانه فقط به حدود 300 نفر در مراکز واکسن تزریق می گردد و سایر افراد که ساعت ها در صف می ایستند باید بدون دریافت واکسن به منزل بروند.

مرد جوانی هم که به گفته خودش برای ثبت نام مادرش در لیست از ساعت 2 بامداد به این مکان مراجعه نموده بود به قالیباف گفت: من خواهشم از شما این است که به این مراکز بگویید وقتی مردم خودشان از ساعات اولیه بامداد اقدام به حضور و ثبت نام و ایستادن در صف می نمایند، با شروع تزریق واکسن در صبح، به این لیست و نوبت ها توجه نمایند.

یک مرد کهنسال هم به رئیس مجلس گفت: من نوبت اول واکسن را 19 اردیبهشت دریافت نموده ام و بنا بود 19 خرداد واکسن بزنم اما هیچ پیامکی برای من ارسال نشده است و چندبار مراجعه نموده ام و بدون تزریق واکسن بازگشته ام.

یکی دیگر از افراد حاضر در این صف هم تاکید نمود: در نوبت اول برای تزریق پیامک دریافت کردیم اما برای نوبت دوم متأسفانه هیچ پیامکی دریافت نشد و هیچکس نمی داند باید چه کند و انتظار روزانه در صفوف طولانی زیر آفتاب داغ هم اثری ندارد، لااقل مانند دوز اول پیامک بزنند، چرا سلامتی و وقت و زندگی مردم برای شان مهم نیست؟

انتقاد قالیباف از نابسامانی تزریق دوز دوم واکسن کرونا

رئیس مجلس در سرانجام این بازدید سرزده بامدادی در گفت و گویی با بیان این که گزارش های مردمی در روزهای اخیر حکایت از صفوف طولانی در بعضی از مراکز تزریق دوز دوم واکسن داشت گفت: به نظر می رسد هم مراکز تزریق محدود است و هم پیامک هم به افراد ارسال نمی گردد و لذا نظم و انضباط تزریق دوز اول دیده نمی گردد.

قالیباف با تأکید بر این که در این زمینه در اجرا شاهد اشکالات جدی هستیم گفت: مسئولان این حوزه حتی اگر محدودیتی در میزان واکسن دارند باید همان میزان را به نحوی مدیریت نمایند تا شاهد این نابسامانی ها نباشیم.

او اضافه کرد گله مندی دیگر سالمندان این است که با وجود آن که مردم از ساعات اولیه خودشان حضور یافته و ثبت نام می نمایند اما وقتی مراکز شروع به کار می نمایند به این لیست های مردمی توجهی نمی گردد.

رئیس مجلس در سرانجام در پاسخ به درخواست های مردمی که خواهان پیگیری این مسائل به وسیله وی بودند گفت: این مسائل و مسائل را من حتما از مسئولان پیگیری می کنم و باید تاثیر آن در این صفوف دیده گردد .

او تأکید کرد: دولت و مسئولان وزارت بهداشت موظف هستند هرچه زودتر این مسائل را رفع نموده و فرایند تزریق واکسن به اقشار مختلف به خصوص سالمندان را به نحوی ساماندهی نمایند که احتیاج به حضور و ازدحام آن ها در نخستین ساعات بامداد مقابل مراکز دریافت واکسن نباشد.

در هفته های اخیر کمبود واکسن کرونا در کشور تبدیل به یک چالش جدی شده است. به ویژه افرادی که دوز اول واکسن را دریافت نموده بودند نگران بودند که دوز دوم را در زمان مناسب دریافت نمایند.

در حالی که واکسن کرونا به میزان کافی در کشور وجود ندارد اما تا به امروز از پنج واکسن ایرانی رونمایی شده است.

منبع: فرارو

به "(ویدئو) بازدید قالیباف از صف واکسن کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "(ویدئو) بازدید قالیباف از صف واکسن کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید