ادبیات

شرایط بحرانی چهار متغیر کلیدی در اقتصاد ایران؛ خبری از نفت نیست

گزارش تازه مرکز آمار ایران درباره مقدار رشد مالی در بهار سال جاری، از شرایط بحرانی چند متغیر کلیدی در اقتصاد ایران خبر می دهد. با اینکه مرکز آمار در یک برآیند کلی، رشد مالی ایران در بهار سال جاری را مثبت اعلام نموده، اما نگاهی به جزییات ارایه شده از این...

26 شهریور 1401

دانش آموزان و تعطیلات نوروزی

یک معلم و کارشناس آموزش و پرورش به بیان راهکارهایی برای گذران ایام نوروز دانش آموزان با تاکید بر حفظ جنبه تفریح سازی و مهارت آموزی پرداخت.

19 اردیبهشت 1401

خانه موزه کیتس، شلی کجاست؟

خانه موزه کیتس-شلی، در میدان پیاتزا دی اسپاگنا، شهر رم واقع شده است. این خانه با یادبود هایی ارزشمند، هر ساله میزبان گردشگرانی می شود که به ادبیات انگلیسی به خصوص آثار جان کیتس و پرسی بیش شلی علاقه ای فراوان دارند.

2 اردیبهشت 1401

کتاب تازه پرویز دوائی در بازار

ملکه آلبا (نامه هایی از پراگ) نوشته پرویز دوائی به تازگی راهی بازار کتاب شده است.

4 اسفند 1400

الناز شاکردوست پلنگ صحرا شد

خبرنگاران: الناز شاکردوست فیلم جدیدی را همراه دوستش منتشر کرد که چهره اش تغییر چشمگیری داشته است.

11 بهمن 1400

اعلام آمادگی هنگامه اخوان برای آموزش به برگزیدگان آواز جشنواره موسیقی جوان

تهران (پانا) - هنگامه اخوان گفت جشنواره جوان محلی برای محک زدن بچه هاست و بواسطه برگزاری این جشنواره می توان استعدادهای خوبی را کشف کرد ولی باید حمایتهای لازم از آنها انجام شود.

5 بهمن 1400

کودکی های آزاده صمدی

آزاده صمدی با انتشار عکس هایی از کودکی تولد مادرش را تبریک گفت:

2 آبان 1400

عکس نوشته شعر عاشقانه

عکس نوشته شعر عاشقانه به مجموعه عکسی گفته می گردد که افراد برای بیان احساسات خود در شبکه های اجتماعی از آن استفاده می نمایند. سایت خبرنگاران مجموعه زیبایی از عکس نوشته عاشقانه را برای مخاطبان خود تهیه نموده است. امیدواریم از این عکس های عاشقانه لذت ببرید.

19 تیر 1400

موسیقی یا موزیک چیست؟

خبرنگاران | سرویس فرهنگ و هنر - موسیقی یا موزیک چیست؟ نظر بزرگان و فیلسوفان در خصوص موسیقی چیست؟ موسیقی را چگونه تقسیم بندی می نمایند؟ و… اگر این سوالات به ذهن شما هم خطور نموده است برای جواب آن ها با ما همراه باشید.

27 اردیبهشت 1400

داود رشیدی نیامد رسم زمونه را خواندم

مگر می شود نام رسول نجفیان را به زبان بیاوریم و ناخودآگاه ترانه معروف رسم زمونه را با هم زمزمه نکنیم، زیرا این ترانه هم در میان مردم بسیار شهرت دارد و هم این که به دل ها می نشیند.

8 فروردین 1400

از لکنت و همسر نویسنده تا بردن جایزه ها

مگی اوفارل نویسنده برنده جایزه های معتبر ادبی در گفت وگویی از خلق نخستین کتاب کودک خود، غلبه بر لکنت زبان و زندگی با یک نویسنده سخن گفت.

4 بهمن 1399

در پی توافق هسته ای، ایران سالانه 20 میلیون گردشگر جذب می کند

گاردین گزارش داد که توافق هسته ای که در طول هفته گذشته در وین صورت گرفت صنعت گردشگری ایران را جان تازه ای خواهد بخشید. سرزمین تمدن های کهن و آثار باستانی، با تسهیل شرایط صدور ویزا و برنامه ریزی برای ساخت هتل های جدید گردشگران خارجی را بیش از پیش جذب خواهد...

18 آبان 1399

ابوالهِیْثَم؛ شاعر دوستدار پیامبر اکرم (ص) و اهل بیت (ع)

ابوالهیثم احمد بن حسن جرجانی، دانشمند و شاعر اسماعیلی در اواخر قرن چهارم و اوایل قرن پنجم هجری است.

29 مهر 1399

خاطره های خوب برای بچه های خوب

بسیاری از شهروندان خاطرات خوش و خیال انگیزی از دوران کودکی و نوجوانی دارند که بخشی از آن را مدیون آثار ادبی خوب و ماندگار ویژه این دوران می دانند.

13 شهریور 1399

نمود تاریخ و هویت فرهنگی بوشهر در آثار برگزیده نخستین جایزه کتاب سال استان

به گزارش خبرنگار خبرنگاران در بوشهر، جایزه کتاب سال بوشهر برای نخستین بار در استان بوشهر در سال 98 به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری موسسه خانه کتاب راه اندازی شد تا از این راه، مقام نویسندگان و شاعران و تالیفات و مکتوباتشان ارج گذاشته گردد...

2 مرداد 1399

بهترین صبحانه های هتل در بین هتل های ایران

همه می دانیم که خدمات خوب یک هتل، چقدر می تواند به احساس رضایت مسافران در یک سفر یاری کند. اگر هتلی که رزرو می کنید با آنچه که انتظارش را دارید متفاوت باشد، اعصابتان بهم می ریزد و سفرتان را تلخ می نماید، پس بهترین کاری که قبل از سفر می بایست انجام دهید،...

9 تیر 1399

انتشار فراخوان ششمین دوره جایزه شعر احمد شاملو

به گزارش خبرنگاران بر اساس اطلاع دبیرخانه جایزه شعر شاملو علاقه مندان می توانند حداکثر تا انتها خرداد ماه در این رقابت شرکت نمایند. متن فراخوان ششمین دوره جایزه شعر احمد شاملو به توضیح زیر است:

30 خرداد 1399

قبل از سفر به ازبکستان، حتما این نکات را بخوانید

نکات سفر به ازبکستانبرای اینکه با نکات سفر به ازبکستان بیشتر آشنا شوید، به شما در ابتدا توصیه می کنیم که مطلب راهنمای سفر به تاشکند را در مجله اینترنتی خبرنگاران ابتدا مطالعه کنید، بعد به دنبال نکات ریزتر به سراغ این مطلب بیایید. در طول تاریخ، ازبکستان...

24 خرداد 1399

خبرنگاران نمایش آنلاین سبز کوچک غلامرضا رمضانی

تهران- خبرنگاران- فیلم سبز کوچک به کارگردانی غلامرضا رمضانی از تولیدات کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان فردا (دوشنبه، 26 اسفند) روی پرتال اینترنتی کانون قرار می گیرد.

14 اردیبهشت 1399

انتها جشنواره زمستانی سرعین، خمسه: مجموعه پایتخت به اردبیل می رود

به گزارش خبرنگاران، این جشنواره که پس از دو سال وقفه سال جاری سومین دوره خود را سپری می کرد، با هدف خروج از گردشگری فصلی و توسعه گردشگری زمستانی در سرعین به عنوان یکی از قطب های مهم گردشگری کشور برگزار گردید.

30 فروردین 1399