سلامتی و پزشکی

سریع ترین دوربین دنیا با قدرت 156٬000٬000٬000٬000 عکس در ثانیه

سریع ترین دوربین دنیا به لطف دانشمندان پنجره جدیدی را به روی پدیده های بسیار سریعی که تا کنون دیدنشان غیرممکن بود باز کرد. این دوربین با سرعت 156 هزار میلیارد فریم در ثانیه (fps) می تواند به دانشمندان در ایجاد حافظه مغناطیسی فوق سریع و بعلاوه تجهیزات پزشکی...

28 فروردین 1403

هشدار جدی به مصرف کنندگان نوشابه های رژیمی

سازمان جهانی بهداشت (WHO) در گزارش نهایی خود در مورد شیرین کننده آسپارتام، این ماده را به عنوان یکی از دلیل های احتمالی سرطان در نظر گرفت و این در حالیست که یک گروه تخصصی دیگر مصرف این ماده جایگزین قند را در مقادیر محدود هنوز ایمن می داند.

24 تیر 1402

آدمخوارهای قرن بـیست و یکم

همه بی صبرانه می خواهند بدانند داماد شجاع، چگونه توانسته دندان یک نهنگ را از دهانش خارج کند. داشتن این نشان شجاعت از عهده هر کسی ساخته نیست، این نشان دست هر کسی که باشد می تواند با دختر مورد علاقه اش در فیجی ازدواج می نماید.

31 اردیبهشت 1402

تصاویر ، چهره واقعی رعنا آزادی ور در سریال جیران ؛ تاج الدوله واقعی را ببینید

در سریال جیران رعنا آزادی ور نقش تاج الدوله یکی از همسران ناصرالدین شاه را بازی کرده است.

12 اردیبهشت 1402

اگر هر روز مواد غذایی مشابهی را بخورید چه اتفاقی برای بدن تان رخ می دهد

خوردن یک چیز، هر روز واقعا برای سلامتی مضر است. غذا همواره به عنوان یکی از بزرگترین لذت های زندگی در نظر گرفته شده است، اما اگر حقیقت را بپذیریم فکر کردن هر روز به این که چه چیزی، چگونه کجا و چه زمانی بخوریم کار طاقت فرسایی است.

29 فروردین 1402

بانوی دانشمند ایرانی ناسا برنده جایزه انجمن نجوم آمریکا شد

انجمن نجوم آمریکا جایزه جوزف وبر (Joseph Weber Award) را به شعله نیکزاد بانوی دانشمند ایرانی شاغل در ناسا اعطا کرد.

23 فروردین 1402

فرضیه پیری تلومری چیست؟ کوتاه شدن تلومر، یک علت افسردگی و کاهش حافظه در سالمندان است

یک فیوز کوچک و کند به انتهای همه کروموزوم های ما متصل است و با افزایش سن، هر یک از سلول های ما بیشتر و بیشتر دچار ضعف آن به اصطلاح فیوز می شوند.

13 اسفند 1401

وزیر ورزش به هوش آمد

حمید سجادی که پس از سانحه بالگرد در بافت کرمان در خواب مصنوعی به سر می برد، حالا با بهبودی شرایطش به هوش آمده و از سطح هوشیاری خوبی برخوردار است.

7 اسفند 1401

با این 3 روش از شر چربی شکم و پهلو راحت شوید!

می توانید با استفاده از برنامه غذایی خود از نرم شدن بیش از حد ناحیه شکم جلوگیری کنید. غذا های حاوی چربی ترانس از جمله کوکی های بسته بندی شده، کراکر، مارگارین را استفاده نکنید.

22 بهمن 1401

ایرنا: قیمت گوشت مرغ کماکان کمتر از 60 هزار تومان

آنالیز های میدانی نشان می دهد که قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ در بازار بین 50 تا 55 هزار تومان است، البته سه ماه قبل قیمت این محصول بین 60 تا 70 هزار تومان نیز به فروش می رسید، در حالی که نرخ مصوب این محصول از سوی دولت درب واحدهای تولیدی 45 هزار تومان و برای مصرف...

9 بهمن 1401

شب قبل از کنکور این غذاهای خوشمزه را نخورید

زمان کنکور فرا رسیده و کنکوری ها بیش از سایر افراد دچار استرس می شوند اما توجه به بعضی نکات تغذیه ای و مصرف مواد غذایی مفید می تواند علاوه بر کنترل و مهار استرس، باعث قوای جسمانی و روانی نیز گردد.

4 بهمن 1401

بنایی 85 ساله از نابودی رهایی یافت

انتها پس از یک سال کش و قوس بر سر تخریب یا ایمن سازی ساختمان کفش ملی میدان قیام، شهرداری تهران اعلام نموده که تصمیم گرفته این بنا و نماد 85 ساله را نجات دهد. این خبر در بخش تخریب ساختمان کفش ملی میدان قیام جای دارد.

3 بهمن 1401

فوت 3 نفر بر اثر گاز مونوکسیدکربن در اردبیل

در این حادثه متاسفانه مرد و زن حدودا 35 ساله و یک پسر 10 ساله قبل از رسیدن آمبولانس فوت نموده بودند.

28 دی 1401

تخفیف در تردد برای دارندگان معاینه فنی برتر

بر اساس وعده نو ستاد معاینه فنی خودرو در تهران از این به بعد دارندگان معاینه فنی برتر تخفیف 30 درصدی برای عوارض تردد دریافت می نمایند.

22 دی 1401

حمام سلطان امیر احمد ، یکی از زیباترین حمام های تاریخی ایران

حمام تاریخی سلطان امیراحمد که در شهر کاشان قرار گرفته است در قرن 16 میلادی ساخته شده است و یکی از زیباترین حمام های تاریخی ایران است که امروزه به یک جاذبه توریستی بزرگ تبدیل شده است. هدف از احداث آن نه تنها ارتقا سطح بهداشت مردم، بلکه ایجاد مکانی برای آسودگی،...

19 دی 1401

راهنمای خرید بهترین لپ تاپ اچ پی (hp) و عوامل موثر در آن

می دانید که بهترین لپ تاپ های اچ پی چه مشخصات و ویژگی هایی را دارند؟ شما هم در پی راهنمای خرید بهترین لپ تاپ hp با باتری اورجینال و اصل هستید؟

18 آبان 1401

خشم علیرضا دبیر؛ محرومیت در انتظار کشتی گیر ایرانی

کشتی گیر ایرانی به علت تخلف در آستانه محرومیت نهاده شد.

3 آبان 1401

اعطای نشان ایمنی به فراوری کنندگان مواد غذایی

مدیر کل فراورده های غذایی گفت: 10 شرکت فراوری نماینده مواد غذایی نشان ایمنی و سلامت دریافت می نمایند

25 مهر 1401

مدل های تخت دوطبقه نسل تازه برای اتاق کودک

برای طراحی کارآمد یک اتاق کودک ، اول از همه نباید فضا را به تنهایی یک صفحه افقی در نظر گرفت. در خصوص دکوراسیون های جادار و کاربردی در فضاهای نشیمن می توان صحبت کرد که به صورت عمودی به درستی ارزیابی می شوند. در راستای این اصل دکوراسیون ، فراورینمایندگان...

22 مهر 1401

درد گرفتن این قسمت از بدن را جدی بگیرید

استاد بیماری های قلبی گفت: به طور معمول درد در زیر قفسه سینه سریع ترین دردهایی است که فرد در طول عمرش تجربه کرده است و اگر حدود 10 تا 20 دقیقه طول بکشد و به علت سکته قلبی باشد، بر طرف نمی شود.

16 مهر 1401
تعداد: (269)